Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>TJ=Культура України. Мистецтвознав<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 38
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Зав'ялова О. К. 
Ансамблеве мислення Бетховена. I соната для фортепіано та віолончелі N 4, op. 102 N 1 / О. К. Зав'ялова // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 181-192. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблему формування ансамблевих основ жанру віолончельної сонати в творчості Л. ван Бетховена. Нововведеннями Бетховена є використання поліфонічних засобів музичного розгортання в сонатно-симфонічному циклі й ансамблевий тип мислення композитора. Перша соната op. 102 дає уявлення про бетховенські принципи в камерно-інструментальному жанрі пізнього періоду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.041-03(4Нім)5-81 Бетховен

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Лошков Ю. І. 
В.А.Комаренко і музична освіта на народних інструментах в Слобідській Україні / Ю. І. Лошков // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 193-202. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано творчість видатного українського диригента, реформатора оркестру народних інструментів В.А.Комаренка. Розкрито значення диригента у формуванні музичної освіти в Слобідській Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.19-73(4Укр)6-83 Комаренко

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Верба О. О. 
Варіантна форма як композиційне ціле (на прикладі двох авторів харківських композиторів) / О. О. Верба // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 104-112. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито тему формоутворення в сучасній українській музиці, зокрема, в творчості композиторів Харкова С.Пілютикова та Ю.Алжнєва. На основі порівняльного аналізу різних стильових композицій визначено загальні закономірності варіантної форми як композиційного цілого: саморух заданої звукової ідеї, первісне інтонаційно-конструктивне утворення; взаємна функціональна рівність варіантів; інтонаційне та структурне проростання, що грунтується на функціональній подібності: від ядра (теми) до цілого (частина, цикл); принципова відкритість до якісного оновлення первісної ідеї, до взаємодії з іншими принципами тематичного розвитку та множинність її вирішень; принципова відсутність обмежень паретворення; зниження чіткої межі структурованості і розвитку форми, за якої межа між експозиційним і розвиваючим викладенням виявляється умовною; розширення семантичних та драматургічних функцій, перехід із однієї функції до іншої.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.56 + Щ313(4Укр-2Хар)6-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Іванова Ю.  
Вокально-хорова творчість М.Кармінського / Ю. Іванова // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 140-148. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано хорові твори М.Кармінського - значний внесок у розвиток хорового мистецтва України. Жанри, пов'язані з літературним текстом, складають ядро спадщини композитора. Перші кроки роботи М.Кармінського в синтетичних жанрах починаються зі співробітництва з Харківським театром юного глядача, який став своєрідною лабораторією творчих пошуків, вплинув на його формування як театрального композитора. Домінантою творчості М.Кармінського є пісня. Жанр пісні приваблював композитора своїми виразними можливостями синтезу музики та слова. Логічним був перехід від музики драматичних спектаклів до музики у кінематографі, де реальність, зримість образів художніх фільмів відточувала індивідуальність композитора.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-03(4Укр)6-81 Кармінський + Щ317

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Окидач В. М. 
Деякі аспекти функціонування кріпацьких оркестрів в Україні / В. М. Окидач // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 202-205. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано розвиток оркестрово-виконавського мистецтва України, яке відіграло важливу роль у справі становлення та розвитку естетико-ціннісних аспектів художньої культури України, менталітету українського народу. Причинами виникнення оркестрів в Україні були: сприятливі умови розвитку музичного мистецтва, вплив італійської опери, музична освіта дворян, вивчення музики, зокрема, інструментальної у навчальних закладах, наслідування оркестрового виконавства, яке вже почало функціонувати в Росії, розвиток та поширення сімейно-побутового музикування, становлення гастрольно-концертної справи. Наведено історичні матеріали.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.1(4Укр)4-67

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Прокопенко Т. М. 
Деякі особливості телемови та мовна підготовка телефахівців / Т. М. Прокопенко // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 89-95. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Викладено деякі особливості сучасної телемови і мовної підготовки телефахівців. Акцентовано увагу на зовнішній техніці- вмінні володіти диханням, голосом, дикцією, літературною вимовою, що потрібно акторам і дикторам телебачення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч632.18

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ярошенко Є. С. 
Дослідник українського народного мистецтва / Є. С. Ярошенко // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 254-258. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто діяльність дослідника українського народного мистецтва, етнографа, музеєзнавця і громадського діяча Д.М.Щербаківського, який стояв біля витоків вищої освіти з музеєзнавства в Україні на початку 20-х років XX ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т5г(4Укр)д Щербаківський + Ч773(4Укр)6-8 Щербаківський

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Зборовець І. В. 
Драматургія А.П.Чехова на харківській сцені (1900 - 1940 рр.) / І. В. Зборовець, В. В. Литвішко // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 60-69. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Наведено факти, які свідчать про великий успіх драматургії А.П.Чехова на сцені харківських театрів. Вистави "Іванов", "Чайка", "Дядя Ваня", "Три сестри", "Вишневий сад" увійшли в історію мистецтва початку XX ст., нерідко випереджали столичні спектаклі за часом і сценічною майстерністю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4Рос)5-4 Чехов А.П.882 + Щ334.3(4Укр-2Хар)6-074.7 Чехов

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Резнікова Л. В. 
Діалектика національного та інтернаціонального в сучасній українській культурі / Л. В. Резнікова // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 18-23. - укp.

Процес розбудови культурного життя сучасної України базується на двох принципах: відвертості менталітету українського народу та міжнародних норм-стандартів світового співтовариства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр)64-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Гулеско І. І. 
Жанрово-стильові аспекти сучасного хорового виконавства / І. І. Гулеско, В. І. Ірха // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 128-133. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено мало визначені у музикознавстві питання теорії хорового виконавства, жанру, стилю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-712

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Панченко І. С. 
З історії музейної справи на Харківщині (30-ті рр. XX ст.) / І. С. Панченко // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 260-264. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто ідею утворення мережі музейних інститутів, яка виникла в 30-ті рр. XX ст., і проект Центрального Палацу Техніки архітектора О.М.Бекетова, створений з метою популяризації науково-технічних досліджень.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч773(4Укр)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Стародубцева Л. В. 
Звернення до минулого: про етичний вимір понять "пам'ять" та "забуття" / Л. В. Стародубцева // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 23-33. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Відродження культури пов'язано з питаннями "пам'яті" та "забуття", що переплітаються й утворюють складну єдність. Є минуле "вчорашнє", що назавжди пройшло, але є минуле "нетлінне", що продовжує жити в сучасному як відблиск вічності - у часі. Культура не може жити, дихати, зростати, не звертаючись до "вічно сущного минулого". Це звертання - до коренів життя, основ, до вищих смислів і архетипів, без "пам'ятування" яких культура приречена до самознищення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю.771.14

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Жданько А. М. 
Кантата С.І.Танєєва "Іоан Дамаскін" у російському музичному мистецтві XIX ст / А. М. Жданько // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 113-119. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано розвиток російської композиторської школи кінця XIX ст. на прикладі твору "Іоан Дамаскін" С.І.Танєєва. Охарактеризовано творчі пошуки композитора. Зроблено припущення, що композитор суто асоціативно звернувся до норм і форм музичного мислення, повністю підвладного "релігійному відчуттю" світу. А саме - контрапунктивних прийомів і форм музичного написання, притаманних західноєвропейській поліфонії XVII - XVIII ст., звучанню хоралу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.043.1(4Рос)5-81 Танєєв

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Мостова Ю. В. 
Категорії "час", "простір" та "рух" у структурі поняття театралізації хорових творів / Ю. В. Мостова // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 134-140. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Театралізація хорових творів - нове явище в сучасному хоровому виконавстві. Це процес реалізації ідеальної, слухової, моторико-пластичної, графічної або вербальної моделі руху в сценічному виконанні музичного твору, в результаті якого створюється вторинний, відносно авторського задуму, художній об'єкт, синтетичний за своєю формою та синкретитичний за суттю, оскільки він є продуктом єдиного та неподільного, психологічно зумовленого процесу музичної орієнтації. Наведено схему колективного виконання твору "композитор - виконавець - слухач - диригент".


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-73(4Укр)6-7 + Щ310.713

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Шейко В. М. 
Континуум культур: проблеми взаємозалежності та співробітництва / В. М. Шейко // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 4-12. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто проблему подолання бар'єрів між національними культурами, визначено людські цінності щодо конценсусу міжнародного співтовариства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(0)64-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Баранов Д. Б. 
М.Ф.Сумцов і музеєзнавчий досвід на рубежі XIX - XX століть / Д. Б. Баранов // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 265-270. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Досліджено проблему теорії та практики музейної справи, діяльність видатного вченого М.Ф.Сумцова в історичному аспекті.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч773(4Укр)53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Чернявська М. С. 
Муціо Клементі: "Прогрес фортепіано - імітація оркестру..." / М. С. Чернявська // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 149-159. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Клементі зробив значний і багатогранний внесок в розвиток фортепіанного мистецтва. Він одним з перших розкрив нові звукові можливості фортепіано і переваги його перед клавесином. Кращі твори композитора-піаніста містять у собі глибину музичної думки, визначену промовистість і художній зміст. У них знайшов своє втілення "симфонічний" склад його мислення, одним з яскравих прикладів якого є словнозвісна "Патетична сцена". Клементі сприяв своїми фортепіанними творами виникненню піанізму нового типу, що дало змогу новому фортепіано вийти на широку концертну естраду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(4Іта)51-81 Клементі

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Шаповалова Л. В. 
Образ Автора як тип рефлексії / Л. В. Шаповалова // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 97-103. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проблему Автора розглянуто в дискурсі рефлексійного підходу до творчості, тобто спочатку відносин Автора зі своїм твором, а потім зустріч свідомості слухача з твором як відображення авторської свідомості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Осадча В. М. 
Обрядова пісенна традиція у сучасному слобожанському осередку. Колядки / В. М. Осадча // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 213-221. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Досліджено фольклорну традицію та пісенні осередки Слобожанщини, пласт нового музичного діалекту і традиції пісенної обрядовості на Харківщині. Проаналізовано ритмоструктуру та різні мелоінтонаційні типи колядок, які виникли і розповсюджені у даному регіоні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР -4ХАР)0-41 + Ш3(4УКР)-633

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Логінова Т. О. 
Проблема цілісності художнього образу в драматургічній першооснові обряду / Т. О. Логінова // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 239-246. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто структуру традиційного українського весільного обряду, який відображає побутову й соціальну дійсність. Для аналізу окремих етапів обрядодії використано весільні пісні, створено цілісну модель весільної драми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т52(23=Укр)-519.2 + Ш3(2=1Укр)-633

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського